.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

Del 22

2011-05-04 @ 22:12:00

Inte förens jag slängt cykeln i marken såg jag vart jag var. Det var typ nån grillfest med några tjejer, en av dem såg ut som Frida så jag gick mot dem. " vafan der är väll lika bra att hänka på " tänke jag och gick fram till dem...
Men när jag väl såg vilka det var så ville jag bara tillbaka...
*Adams perspektiv.*
Det jag inte hade märkt var att mina ögon hade fått så mycket tårar i mig så att jag inte såg ordentligt. Men nu när jag blinkade och lät tårarna falla ner så såg jag allt klart. Det var verkligen inte Frida, Det var några killar och tjejer i kanske 20 års åldern. Jag hade aldrig sett dem förut men nu när jag såg dem fick jag rysningar i hela kroppen. Så jag tog min cykel och började cykla in mot skogen men tanke på att några hade kommit bakom mig. Det var då jag hörde hur någon roppade bakom mig. " Hallå grabben har sett oss, ta honom!" Fotsteg kom närmare och jag började tampa snabbare på pedalerna. Men jag hörde hur fotsteg kom närmare. Jag kollade bakåt och såg mins 13 personer springa efter mig. Jag ändrade växeln och cyklade snabbare än någonsin, jag hörde hur fotstegen började sakta av och belv svagare och svagare. Men jag vågade inte luta cykla, jag tror jag cyklade i minst en halv timme tills innan jag vågade sakta av. Det var då jag kände hur törstig jag var, jag kollade mig omkring och såg då att jag var någonstans som jag inte hade någon aning om. Det var blåa blommor överallt och massa träd. Inget annat, inget hus inget djur eller något. Jag tog upp mobilen för att försöka få tag på någon men inget blev bättre när jag märkte att det inte fanns någon teckning. Jag kände hur jag greps av panik, svetten började rinna i min panna.
*Fannys perspektiv. *

Jag hörde hur mobilen började ringa och svarade.
- Ja det är Fanny , sa jag lågt med tanke på att jag inte visste vem det var som ringde.
- Hej Fanny har du sett Adam ? Han har inte kommit hem ännu. Jag hörde vem det var , Adams mamma.
- Ja jag såg honom under dagen men inget sen under kvällen, har inte kommit hem än ? klockan är ju 23.00? Sa jag nervöst. Var kunde han vara?
- Jag vet , vi har ring polisen de är ute och letar, men du kan väll höra av dig om du hör nåt av honom, sa hon.
- Ja det ska jag göra hejdå!
jag la på och ringde upp Mogge. " Tack för att du väckte mig " hörde jag en trött röst säga. " MOGGE !! ADAM ÄR BORTA ! " Jag skrek så högt att jag tror hela huset hade vaknade. " Vadfan ? vad snackar du om? " Sa han och  var genast vaken. " Ja men alltså hans mamma ringde och nu är polisen ute och letar efter honom. " Stammade jag men jag hann inte längre, " du jag kommer över så går vi ut och letar efter honom. "

vet att uppdaten suger, men det kommer komma ett kapitel minst en gång i veckan nu :D

Puss

Kommentarer

Postat av: adam thunborg <3

haha mitt namn är med :D<3

Postat av: Julia Hällström

MEEEER! :D

Postat av: tilda selemark

gryyyyymt :D <3

Postat av: W.I.L.M.A

MER MER MER MER MER MER DEN ÄR SÅ SJUKT BRA, ATT DET BLIR BEROENDE FRAMKALLANDE!

Postat av: E M M A ♥

Meeeer :D ♥

Postat av: Moa

Skriv mer!! Den är jätte bra! :D men jag fattar inte varför dom där killarna jagade Adam och vad dom gjorde? ;S <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback