.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

del 27

2011-05-22 @ 20:42:23

" Jaha så ni är bara här på semester. ? " Frågade den andra. " Jag är men inte Fanny hon flyttade hit idag jag ska bara vara här i 2 veckor. " Sa Malin och log mot mig. " Jaha fan vad najs att vi får en snygg tjej i området, eller bor du här nånstans?" Frågade den i ljusbrunt hår. Jag kände hur jag mitt leende blev större och jag tror inte det bara var jag som märkte det.
*Fannys perspektiv *

" Jag bor där " Sa jag och pekade mot det ljusblåa lilla huset. Jag såg hur killarna kollade på varandra och log. " Jaså då är vi grannar " Sa den med ljusbrunt hår och gick fram till mig och skakade min hand. " jag heter Jonas, är 15 år alltså 96;a och bor i huset tvärs över. Jag började skratta för det var så sjukt töntigt men svarade ändå . " Jag heter Fanny, är 14 år alltså 97;a ett år yngre än dig. " Han log mot mig. " Trevligt även fast jag redan visste att du hette Fanny , men det är bra med en påminnelse " Sa han. Jag hörde hur Malin och den blonda killen började skratta.
" Men vad heter du då? " Frågade Malin den blonda killen. Han kollade på Jonas som gav honom en nick som nog var ett " Okej " tecken. Han gick fram till Malin och tog hennes hand. " Jag heter Ludvig och är 97;a precis som din kompis alltså 14 år. Även fast du inte bor här eller ska flytta hit så kan det vara trevligt att veta vart jag bor ellerhur? Jag bor i det röda huset där borta " Sa han och pekade på ett rött tegelhus lite längre bort. Jag kollade på huset. Malin kollade och jag nickade mot henne precis så som de hade gjort.
" Jag heter Malin, är 97;a precis som dej och bor i stockholm " alla 4 började skratta och det gjorde vi nog ett bra tag.
- Okej men vad ska ni hitta på då? frågade Jonas.
- Vet inte riktigt vi tänkte bara gå ut och kolla lite, ni då? Svarade jag. Innan Jonas hann säga något tog Ludvig ordet.
- Vi tänkte bada , vill ni hänga på? Jag tänkte precis säga att jag inte orkade och att vi inte hade några badkläder men Malin kände inte likadant.
- Visst kan vi det fast vi har inga badkläder. Sa Malin , medans jag små suckade. Jag visste redan vad svaret skulle bli.
- Det är ju bara att bada med kläderna ? Sa Jonas. Jag blev chockad över svaret. I stockholm hade de sagt att vi kunde bada nakna eller i underkläderna men för Jonas verkade det som att det var mer än självklart att vi skulle ha kläderna på. Jag vet inte varför jag blev så glad men jag kunde inte sluta le.
- Visst , men är det långt dit? frågade jag och kollade mig lite omkring för att kolla om det var nån sjö i närheten.
- Alltså vi var på väg hem till Jonas för att bada i hans pool men så såg vi er och ah vi kan ju inte riktigt bara strunta i 2 skitsnygga tjejer ellerhur?
- Nä precis, Men ska vi gå då ?

kommentera så skriver jag ett till i morgon

Kommentarer

Postat av: stephanie

bra del <3 har några frågor o skulle va skitglad för svar!

* skulle du kunna typ göra videoinlägg på bloggen där du typ läser en del elr nåt jag vet inte, men typ nåt annorlunda :)

* vad hände med ¨mogge¨ och ¨adam¨? kommer de komma tbx senare i novellen?



// steffi

Postat av: Denice hedström !

sv: ja de kan jag fixa ! Aa jag ska slagga med Lisa på lördag, kan du va me då ? <3

Postat av: Jessica

wiho, skriv mer nu kvinna :)

Postat av: emma

Mer !

Postat av: Julia Hällström

MER!

Postat av: L

MEEEEEEEER !!

Postat av: tilda

MEER !! <3

Postat av: Sofia <3

Gryyyyym! <3 mer <3

Postat av: Fanny<3

Meer!<3333 :)

Postat av: Maja

MEEER !! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback