.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

del 23

2011-05-11 @ 11:09:26

jag la på och ringde upp Mogge. " Tack för att du väckte mig " hörde jag en trött röst säga. " MOGGE !! ADAM ÄR BORTA ! " Jag skrek så högt att jag tror hela huset hade vaknade. " Vadfan ? vad snackar du om? " Sa han och  var genast vaken. " Ja men alltså hans mamma ringde och nu är polisen ute och letar efter honom. " Stammade jag men jag hann inte längre, " du jag kommer över så går vi ut och letar efter honom. "
*Adams perspektiv*

Jag vaknade av att törsten hade blivit värre. Jag var medveten om att jag måste ha somnat även fast jag var så rädd att mina ben sakade. Jag visste inte vilka de som hade jagat mig i skogen var men jag hade känt på mig att de inte kom här ifrån. Jag tog upp mobilen för att se om jag hade fått någon teckning, men det fanns ingen plupp. Jag reste mig upp och började gå, jag visste inte om de från igår vad kvar i skogen någonstans , men hur som helst måste jag ändå gå tillbaka från där jag kom ifrån. Jag började gå tillbaka, tyst och försiktigt. Egentligen visste jag knappt vad som hade hänt igår, jag förstår ju att de som jagade mig inte precis var snälla men ändå varför började jag springa i första hand?
*Mogges perspektiv. *

Helt seriöst tror jag Adam fakade allt ihop, han var säkert hos någon kompis och hade det chill. Det ända han ville var att Fanny skulle bli orolig och göra vad som helst för att få honom tillbaka, det är typiskt Adam. Men för Fannys skull så gick jag över mitt i natten för att leta efter bögen.
***
Vi hade letat hela natten och mogronen och det kändes mer osanoligt att allt var en bluff. Adam skulle fått dålig samvete för ungefär 8 timmar sen och stuckit hem. Men nu... Inga spår. Jag tog upp mobilen och försökte ringa igen, men jag kom inte fram. Precis som förut, jag såg hur fanny kollade på mig med tårar i ögonen. " tänk om han är död " sa hon med darrig röst. " Ja då har du bara mig " Sa jag och försökte lätta på stämningen men när jag kollade på fanny förstod jag att det kanske inte var rätt tillfälle. " Men du jag skojade bara, men vi hittar honom levande jag lovar , seriöst har du sett hans kropp? Han klarar allt. " Sa jag och kramade henne hårt.

Segt jag vet , men det kommer komma en del varje onsdag , ibland kanske nån mer dag i veckan så ja kommentera så blir det mer inlägg! ;) Om jag får mer än 15 kommentarer på den här får ni en ny del inom nästa onsdag + en på Onsdag !

Puss♥

Kommentarer

Postat av: Julia Hällström

meeer!

Postat av: Julia Hällström

meeer!

Postat av: Sofia <3

vi vill ha meeeer! <3

Postat av: Moa

Mer! :D <3

Postat av: E M M A ♥

Mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-mer-! <3

Postat av: skriiiv <3

Postat av: Anonym

skriivvv ! <3

Postat av: Sandra Lindström ♥

Mer :D <3

Postat av: Anonym

MER

Postat av: Anonym

MER!

Postat av: FannyJuhlin

mer mer mer mer mer !

Postat av: L

Meera!!!

Postat av: Julia

M E R !

Postat av: Anonym

MEEEEEER :D <333333

Postat av: rebecca

Grym du e Fia <3

Postat av: Anonym

Kom igen meeeer!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback