.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

del 33

2011-06-02 @ 20:31:34

 Sedan gick jag tillbaka hem, och såg då att Jonas hade ringt mig ungefär 6 gånger. Så jag ringde upp honom och frågade om vi skulle träffas, jag hade tänkt att berätta allt tills han sa att han var med Fanny.  Så jag gick in i duschen och slängde kläderna i smutsen med tanke på att de hade fått blod på sig.


*Fannys perspektiv*

visste inte hur jag skulle reagera när jag läste detta. Jag hade ingen anledning till att bli sur men jag tog ändå åt mig.

Jonas :
Jag gillar Fanny det gör jag. Men jag kan väl inte göra slut med Linda bara för någon sommar " romans."
Ludvig : Gör som du vill bröd.

Det var inte precis något jag hade förväntat mig. Jag menar jag hade inga känslor för Jonas? Eller hade jag det? Jag visste faktiskt inte längre. Men jag ville inte tänka mer på det just nu så jag ringde mamma.

Det blev ett långt snack, mamma ville att jag skulle stanna kvar ett tag på sjukhuset så inget mer skulle hända med tanke på att jag redan hade blivit påkörd för inte alls längesen och nu detta. Själv ville jag bara komma hem, helst ville jag träffa Malin också. Men mamma sa att jag inte fick åka ner till stockholm förens det gått minst 3 veckor. Så det slutade med att jag fick komma hem i morgon, men jag fick inte gå ut och träffa kompisar innan skolan började.

***

Jag låg i sängen och väntade på att Jonas skulle komma tillbaka, jag ville ge mobilen till honom och helst glömma att han hade en flickvän. Men minuterna gick och Jonas kom inte, tillslut orkade jag inte vänta mer så jag stängde ögonlocken och somnade.

Jag vaknade av att någon tog min hand. Jag öppnade ögonen och försökte vänja mig med solljuset som gastade in i ögonen. Men tillslut när jag kunde se klart såg jag Jonas sitta och kolla på mig med några blommor i Handen, han gav dem till mig och jag log som ett tack.

"Hej " sa jag lågt.
- Hej där, sovit gott? frågade han och smålog.
" Nja helt okej men vart tog du vägen förut?" Sa jag och log tillbaka.
- Jag var tvungen att äta lite också har inte gått ut rummet sen du kom in hit. Sa han och hans leende stelnade till lite.
" Men varför? Du har ju en tjej , du kanske borde spendera lite mer tid med henne istället för mig som ändå låg i koma?"  Sa jag och blev lite smått irriterad.
- Så du läste smsen? Sa han och suckade.
" Ja det gjorde jag. " sa jag surt.
- Jahapp då får jag väll tala sanning, jag var inte alls och åt. Jag mötte upp Lina och gjorde slut.
Jag stelnade till men sedan log jag.
" Varför? " Sa jag även fast jag egentligen visste varför.
- För att när du vaknade och log, var det bara du jag ville ha. Sa han och böjde sig ner och kysste mig mjukt. Jag avslutade den snabbt och titade bort.
- vad är det? sa han mjukt.
" Jag vet inte än. Jag vet inte vad jag vill än. " sa jag lite osäkert.
Han nickade som ett svar och backade undan.

Förlåt för dålig uppdate  men vad tycks? eheh slut på ideer , kanske ska avsluta novellen snart och börja på den nya? eller vad tycker ni?

Puuusss

Kommentarer

Postat av: e

ifall du tänker avsluta den nu , måste du ha ett GRYMT bra slut ! OKEJ!?!! och man MÅSTE få veta vad som händer mellan jonas och fanny :)))) och förresten , vad kommer den nya novellen handla om ? <3

Postat av: Mathi<3

Om du tänker avsluta den här så måste den ha ett bra slut :D men asså du e f1 grym på att skriva, älskar den här novellen ;) <33 fortsätt ;)<3



Puss <33

Postat av: Rebecca Tisén

Fia, ja tycker verkligen inte att du ska avsluta den hära. För ja döör, ja menar.. när man har läst en del sÅ har du gjort ett så spännande slut att man längtar efter nästa. Sluta inte me den här,, skit i att göra en ny :pp men aah, så tycker ja iaf. Puss<3

Postat av: Julia Hällström

Nej du får verkligen inte avsluta den här! Älskar den, MER! :D<3

Postat av: Emma ~ Foto ~ Mode

NEJ! ;o Skriv klart, det är gryymt Fiaa!! <3

Postat av: tilda

fortsätt skriv fia! as bra <3

Postat av: Lou

MER !

Postat av: Filippa

Heltgrym novell! Sluta inte med denhär än. Man väntar liksom på nästa del varje gång man läst klart den senaste delen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback