.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

Del 5 - Fannys perspektiv !

2011-02-27 @ 08:38:14

Vi stod där i köket, Adam och Jag. Det var helt perfekt, helt underbart! Tills hans mobil förstörde allting. Adams mobil hade ringt så han hade gått in på toan och svarat ” ey dude vad är det, hoppas det är nåt jävligt viktigt annars är du död hahah.”

***

Sekunderna blev till minuter som blev till timmar. Vi stod utanför hans dörr, det var nu allt det underbara bröts. Jag hade tagit av mig hans one piece och hade satt på mig mina fuktiga kläder, men jag förs inte för precis framför mig stod världens hetaste Adam. Jag skulle gå ifrån honom , från Adam världens snyggaste kille. Precis när jag skulle gå tog han min hand. ”Fanny ge mig din mobil.” jag fattade ingenting , men jag tog upp min mobil ur fickan och gav honom min gamla sony ericsson. Han skrev in nått snabbt i den sen gav han den tillbaka. ” haha vad var det där om?” frågade jag och små fnittra. ” vadå får man inte ge ut sitt nummer till snygga tjejer längre ?” sa han och blinkade med ögat.  ” hehe klart du får ” Sa jag och kramade honom, han besvarade med en kyss.

***

Jag stod utanför Malins dörr. Jag hade sagt att hon bara bodde 10 minuter från Adam, men antingen hade jag blivit långsammare på att gå eller så hade hennes hus rört på sig? Jag knackade på dörren bara efter 3 sekunder öppnade Malin ” Tjena Fanny! Kom in” Hon sa det som att det var helt självklart att jag var här. Det gjorde mig lättat, den här kvällen kanske skulle fortsätta att vara perfekt. Vi gick ner till hennes källare där tv rummet var och där vi brukade sova när vi var små. ”ska vi sätta på någon film eller så?” frågade hon glatt. ”ah det kan vi, fast du kommer bara däcka precis som vanligt” sa jag & då skrattade vi båda. Malin hade aldrig kunnat se klart en film efter klockan 12 utan att somna. ”haha ska vi slå vad?” sa hon och försökte se allvarlig ut. ” Ah visst om 10 kronor” svarade jag och blinkade precis som Adam hade gjort. Juste Adam, jag tog upp mobilen och skickade ett sms ” Eyy vaken? / F ” jag skickade i väg sms-et och då började Malin as garva igen ” erkänn att du sms-ade din mamma” sa hon. Vi satt där i soffan och skrattade och snackade om allt möjligt precis som förr. Jag förstod egentligen inte hur vi 2 hade glidit isär. Men nu kändes det som att det som det alltid varit vi.

***

”nej Fanny ska vi lägga oss nu? Börjar bli sjukt trött ” Sa Malin och gäspade, inte förens då kände jag att jag var sjukt trött ” ah visst ” svarade jag henne och gäspade jag med. Vi gick upp och hämtade 2 täcken och la oss i soffan nere i källaren. När jag skulle ta av mina shorts så kom jag på att Adam kanske hade svarat , jag kollade mobilen men jag hade inte fått något svar. Men jag var så sjukt trött att jag inte ens orkade bry mig. ” god natt Fanny ” Sa Malin trött. ” god natt på dej med ” svarade jag och blundade.

 

***

Jag vaknade av att min mobil vibrerade ” cha Fanny sorry om jag inte svara igår , trött du vet ;) planer inför idag då?” jag blev så glad , han svarade på mitt sms ! ” Tjenare ! vet inte riktigt , själv då? Puss” jag tvekade, skulle jag verkligen skriva puss eller var det för mycket? Jag tänkte nog minst i 3 minuter innan jag bestämde mig för att skicka iväg det. Jag fick snabbt ett svar, ” Fredrik skulle ha någon grill fest, känner du för att hänga med? puss” vad skulle jag svara? Jag ville ju vara med, men hur skulle jag ”vara” jag vill passa in , men vafan hur? ” Aha låter najs, får se om jag hänger med puss ”  fick ett svar på direkten ” hoppas ;) puss ” OMG! Han ville fan att jag skulle hänga med. Jag svarade snabbt ” kan Malin hänka? Puss ” den här gången fick jag inte svaret lika snabbt. Men efter 5 minuter vibrerade mobilen ”det är ok. Puss ” jag väckte Malin på direkten. ” eyy Vakna! ” skrek jag i hennes öra. En ny vaken Malin stirrade på mig trött ” God morgon på dig med. ” sa hon och log. ” god morgon, du vad har du för planer idag? Känner du för att hänga med till en grill fest hos någon Fredrik.? Hon spärrade upp ögonen och flög upp ur soffan ” OCH HUR FAN KÄNNER DU MIN KILLE?” skrek hon. Fan nu var det kört.

 


Vad tycker ni? de var en ganska tråkig del jag vet , men ibland tar ideerna slut. men vad tycker ni?komentera ;)
Puss! ♥


Kommentarer

Postat av: Fia.

Postat av: Anonym

Bra, fortsät skriva! :D <333

Postat av: Anonym

Helt okej faktiskt :) <3

Postat av: Hanna :)

jättr bra! lägg ut nästa del sen! <3

Postat av: Lovisa & Lovisa

Du plågar mig, du slutade mitt i det spännande, !!! ASBRA!!!! ♥

Postat av: elin u-a

sjukt bra! :D<3

Postat av: Jossan

As bra! <3 ;d

Postat av: emma

sjukt bra:D!<3

Postat av: Vendela

sjukt bra saga ! :) längtar till del 6 ! <33

Postat av: Filippa

åh så bra! du måste lägga upp nästa del :D <33

Postat av: K L A R A

SJUUUUUUUUUUUKT BRA ! :D <3

Postat av: lollo

skit bra verkligen ! :D <3

Postat av: Tilda<3-

Du är aas bra på att skriva ! :D <3

Postat av: beatrice vezzoli

in med fortsättningen NU!

Postat av: Anonym

kan du lägga in nästa kapitel nu tack?! skti bra föresten! :D

Postat av: kimiya

Lägg ut nästa del snart annars kmr jag tjata som fan på dig när skolan börjar, den e ju jävligt bra! <33 Du kmr bli en bra författare Fia!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback