.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

Del 2. - adams perspektiv

2011-02-27 @ 08:03:41

Också redan upplagt på min blogg.

När vår lärare fortsatte att prata på om hur mycket vi har lärt oss under 7ans skolår & hur hon såg fram emot att se oss nästa termin pigga & glada. Då tror jag nästan alla i klassen bara ville springa ut & njuta av att sommarlovet hade börjat. Men hon fortsatte snacka på om hur vi skulle fortsätta ta in kunskap under sommaren. Tillslut hör man Rasmus skrika ” Men kon igen nu lilla gumman, kan vi få sommarlov någon gång ? ” alla i klassen skrattade & även fröken förutom en person, Jag. Lycka & kärlek är nåt jag knappt känner längre. När ens bästavän som man har haft från daigs fram till 7:an dör blir det bara enkelt att känna sorg. Jag satt där bakom allt annat väntade på att fröken skulle prata färdigt så jag kunde gå hem & lägga mig medans alla andra gick ut på fest. Tillslut kom det, ” Okej då nu ska ni få njuta av erat sommarlov men glöm inte att försöka läsa en bok i sommar” En bok det skulle bli lätt, av det jag har planerat att göra ( vara hemma hela sommaren på mitt rum ) så skulle det nog gå att läsa ungefär 5 böcker med 600 sidor om jag ville. Alla sprang ut ur klassrummet och ut på skolgården, träffade alla i de andra klasserna & snackade ihop sig om vart de skulle & när de skulle dra dit. Jag ville bara bort från skolan men ändå inte hem. Så jag gick mot stranden där ingen skulle vara jag menar vem vill gå till nån blåsig strand första dagen på sommarlovet. Men jag trodde fel, för på längre håll såg jag någon. Det var en blond , smal , halv lång , söt & snygg tjej. Så jag gjorde det som David alltid bruka göra när han levde. Jag skulle försöka flirta med henne lite i alla fall. Hon höll i sin mobil så hon såg mig inte så jag ställde min rakt framför henne så hon skulle gå in i mig. ” Aj, Haha lite mycket sms, fast det är ju inte så konstig! En sån snygg tjej som du borde få fullt minne på mobilen av killar hela tiden! ” sa jag & hoppades på att det lät okej. Hon granskade mig från topp till tå , kanske för att jag hade tagit av mig tröjan tidigare för det var för varmt. ” eller bara en överbeskyddande mamma ” svarade hon & fnissade till lite. ” åh såna mammor är så jobbiga ” sa jag & suckade. Jag hade sett den här tjejen förut det var jag säker på. Men hon såg så annorlunda ut.  Hon var riktigt het! Men hon hade nog varit snyggare i brunt hår, men dagens fjortisar vad ska man göra? Jag skrattade lite för mig själv men hon verkade inte märka något. Vi stod & snackade ganska länga tills jag tog mig till mod & frågade om vi skulle gå en väg tillsammans hem sen skulle jag fråga om hon ville se en film när vi pratat ett tag eller så.

 

Sen stod vi där utanför videoaffären & skulle välja film, det hade gått så snabbt jag hade frågat om vi skulle ta sällskap en bit och hon hade svarat att hon inte pratade med främlingar men sen så hade hon frågat om vi inte kunde hitta på något för hon orkade inte vara själv första dagen på sommarlovet så jag hade föreslagit att vi kunde köpa godis & hyra en film, för ingen var hemma hos mig. Det hade blivit ett ja & nu stod vi här & skulle välja film ” Adam är du döv eller!? ” hörde jag henne skrika i mitt öra ” Va , jag ? nej jag bara eh jag hörde inte vad sa du? ” svarade jag. ” vad gillar du för filmer sa jag döva unge ” sa hon & skrattade.

” hehe oj, Jag typ gillar allt möjligt från skräckisar till rysare typ vad gillar du då? ” Svarade jag. ”Haha jag gillar väll mest komedier och kärleks filmer men skräckisar går väll också bra ” sa hon och jag ångrade direkt att jag hade sagt att jag gillade rysare vad tänkte jag med klart inte tjejer vad inne i sånt men om jag hade sagt att jag gillade kärleks filmer hade jag låtit som en bög. ” eh okej , ska vi ta nåt där i mellan då ?” inte förens jag sagt det hörde jag hur töntigt det lät, fan jag hade typ gjort bort mig hela tiden under kvällen medans hon hade varit helt perfekt hela tiden. ” Haha okej då tar vi den här då ” sa hon och bara tog nån film från hyllan jag tog filmen och skrattade ” Ska vi seriöst se twilight ? ” sa jag och låtsades sucka. ” men ja varför inte ? den har kärlek lite skräck & det måste väll finnas nån humor i den ? ” svarade hon helt seriöst. Jag förstod att det skulle bli den filmen så jag tog upp pengarna ur fickan ” japp då blir det Twilight då! ”

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback