.

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

del 1 - fannys perspektiv

2011-02-27 @ 08:02:55

Har ju redan lagt upp de första 4 delarna på min blogg så jag förväntar mig inte att ni ska kommentera dom här ;) Men lägger upp dom ändå ;)

 

 

DEL 1

 

Alla i min klass ändras. Dom färgar håret, skaffar löshår, börjar röka. Det känns som jag är den ända som står kvar på samma plats. Jag säger inte att det är nåt bra. Nej tvärt om! Mitt liv är tråkigt det är alltid samma sak, jag går till skolan, går hem, pluggar, konståkningen, sen går jag & lägger mig. Det är som att jag bara går runt & väntar på att något ska hända. Men det händer aldrig något så nu har jag bestämt mig. Jag ska sluta på konståkningen, färga håret, pröva att röka, skaffa pojkvän, ja jag ska bli en helt ny person. Det var sista dagen i skolan & vi hade haft avslutning. Men den här sommaren skulle inte bli som alla andra! Nej den här skulle bli helt annorlunda!

När jag gick hem från skolan gick jag in i centrum jag hade med mig 200 kr för att köpa hårfärg. Jag skulle bleka mitt hår, jag är brunett så att bli platina blond skulle bli en stor ändring. Men det var billigare än vad jag hade trott så jag fick 50 kr över. Även fast jag inte rökte så visste jag att ett cigg paket kan kosta runt 50-60 kr om man köper av någon man känner. Så jag gick till fontänen där alla de som röker brukar hänga, dom så kallade coola. Jag blev inte chockad men lite förvånad av att se min gamla bästa vän Malin stå där & röka. Men det lättade ändå mig då kunde jag ju fråga henne om cigg. Så jag tog ett andetag & gick fram till henne.

Hej, hej

Men skit hej Fanny vad gör du här?

Tänkte bada i fontänen, vad tror du? Försöker få tag på cigg.

Du, cigg? Fanny vad händer med dej? Var inte du den där sats ungen i skolan?

Jo, men jag pallar inte all press längre, så jag ska lämna det bakom mig.

Oj det lät inte som dej, men jag har cigg du kan få. Här ta en.

Tack, men måste dra nu. Hejdå!

Hejdå vi ses väll.

Jag slängde väskan på golvet tog fram blekningen gick in i badrummet, jag skulle bli blond! Även om mamma inte ville det, men jag brydde mig inte. Jag läste hur jag skulle göra på förpackningen.

Jag trodde inte att en hårfärg skulle kunna ändra någon, men jag kände mig som någon annan. Jag tog på mig ett linne & ett par shorts. Jag hade aldrig använt de kläderna förut för mamma tyckte jag bjöd på mig för mycket. Jag kollade på klockan, om ungefär 1 timme skulle mamma komma hem & jag orkade verkligen inte med att hon skulle börja dampa för jag färgat håret, så jag skrev en lapp ” hej mamma ska ut i kväll, om du vill något så ring, puss ” först tänkte jag gå till centrum men sen ångrade jag mig & gick till stranden. När jag kom till stranden fick jag ett sms ” Hej gumman, fick din lapp! Ring innan du går hem, puss älskar dej ” jag skulle precis svara… ” Aj, Haha lite mycket sms, fast det är ju inte så konstig! En sån snygg tjej som du borde få fullt minne på mobilen av killar hela tiden! ” jag hade aldrig pratat med nån snygg kille med såna stora magmuskler men ändå så gick det så lätt.. ” eller bara en överbeskyddande mamma” Svarade jag honom. ” åh såna mammor är så jobbiga” sa han och suckade. ” det menar du inte ? ” sa jag och smålog. ” är du ny här? Har inte sett dig här förut.” perfekt tänkte jag hur töntig får mitt svar bli? nej jag har bara alltid varit tönten som ingen känner till, nej aldrig. ” hehe nej brukar inte vara här så ofta bara ” jag kunde inte koncentrera mig tänk om han skulle fråga vart jag brukade hänga då? Den ända festen jag har varit på var hos Malin för ett år sen om det ens räknas? Jag var så orolig att han skulle få reda på att jag hade varit värsta tönten och gå därifrån. ”haha okej vart ska du ikväll då?” Det här kunde bli värre vad skulle jag svara? Jag ska bara gå runt helt mobbad. ”ehh jag skulle möta en kompis men hon ringde förut och sa att hon hade blivit sjuk så jag var på väg hem ” ingen sa ju att det inte var okej att ljuga  plus att jag skulle ju gå hem sen ikväll. ” men vad bra då för jag var precis på väg hem också vi kan ju gå en liten bit tillsammans? Du ska väll ditåt ? ” sa han och pekade åt det hållet jag hade gått mot när jag gick in i honom. Nu var jag död, vad skulle jag svara, tänk Fanny tänk! ” ja , fast mamma säger att jag inte får följa med främlingar på vägen” sa jag & trodde han skulle fatta att jag drev med honom men hans min förändrades bara till ett – vem är den här tjejen ? –  minen. Men sen verkade det klicka för honom ” men om jag säger mitt namn då?” sa han och skrattade. ” hmm jag vet inte riktigt ” svarade jag honom och nu skrattade vi riktigt mycket. Det var som att vi känt varandra längre än bara några minuter. ” Okej då jag heter i alla fall  Adam och du heter? ” Adam tänkte jag, så perfekt & enkelt.” Fanny ”  svarade jag precis lika enkelt som Adam bara inte lika fint.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Shit, grym första del!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback